Search This Blog

Saturday, April 18, 2009

starting

nie pertama kali saya mulakan blog........masih belum fasih teknik2nya....tetapi tertarik bila, membaca blog kawan2..seolah diary kehidupan...tp saya lebih gemar menulis di dalam diary sebenarnya....

kehidupan saya? untuk masa sekarang masih lg sibuk dgn kerja sbagai pendidik...penat menyediakan dokumentasi...untuk 'akreditasi' cuma dgn harapan saya tidak di soal siasat nanti, penat juga menjawab nanti kan....

sebenarnya saya masih lg ketandusan idea untuk menulis pd hari ini...tidak punya idea yg bernas...selalunya penulisan di dalam diary itu,jikalau dlm kesedihan sahaja....

saya sebenarnya kini di bius cinta....
saya berkenalan dengan dia,tidak lama...5 bulan sebelum bertunang+ insyaallah 8 bulan sebelum kahwin.....nanti..
muga2 cinta ini kekal sehingga ke akhir hayat...
saya tidak mengidamkan seorang lelaki yg perfek, tp cukuplah jikalau dia menjadi seorang lelaki yg bertanggungjawab,amanah & tidak berbohong.
konsep tggjawab ini besar---tggjawab pd diri (menunaikan solat, zakat,puasa,haji dll)
tggjawab pd keluarga (menyediakan tmpat tinggal,makan minum,memberi nafkah)

dia, orgnya berbeza dr saya....saya agak garang+bad tempered(mungkin geram dgn student kot)...tp dia orgnya lucu+cool sedikit..
harap2 dia sabar dgn sikap saya ini.....
mungkin tidak sesabar bilal bin rabah, tp sabar dgn apa jua dugaan yg melanda...

muga dia menyayangi saya umpama adam+ hawa, umpama Muhammad SAW dan aishah...
saya juga menyangi anda seadanya...kerna Allah telah pertemukan kita+menunjukkan kekuasaaanya..Allahuakbar...

satu lagi konsep yg menarik dlm hubungan + pertemuan saya dgn dia adalah konsep yakin...
dulu saya berdoa "Ya Allah, tunjukilah aku kekuasanMu,buktikanlah pd ku,kehebatanMu, sesungguhnya Engkau yg mengetahui selah rahsia kejadian ini, pertemukanlah aku dgn org yg mencintaiku Ya rahman, Ya rahin, Ya Rabbul izzati.

Syukur, setelah berdoa bekali2, Dia mendengari doaku..temulah kami berdua...H & H....moga lepas ini akan ada H junior...

2 comments:

  1. uitsieeeeeeeeeeeeee,...

    alhamdulillah,.. muga2 diberkati hubungan itu n dirahmati agar lebih berkat n bahgia dlm melayari kehidupan yg penuh dugaan n cabarannya,..

    LOVE u soooo much n gonna miss our little conversation (hmm not sooo little jugak! =p rahsia besar tau!)

    Glad we find each other n sharing the darkess n the brightness together insyaAllah,..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah n tahniah!

    Selamat ber-blogging ya =)

    ReplyDelete